Stichting Deb Brug

information in English

2011-06-06 GBS Harlingen spaart voor De Brug Afdrukken

De Gereformeerde Basisschool "Het Kompas" in Harlingen gaat het komende jaar sparen voor De Brug

Op 12 mei j.l. waren we met vijf Cambodjaanse leden van Spie-en (De Brug) op bezoek bij basisschool "Het Kompas" in Harlingen. Voor alle groepen mochten we een presentatie geven over het werk van De Brug in Cambodja. De kinderen konden vragen stellen aan de 'echte Cambodjanen' en zodoende kwam het werk, dat heel ver weg gebeurt, nu heel dichtbij voor de kinderen.

De verhalen en foto's maakten veel indruk op de kinderen. Sommige kinderen kwamen de dag erna spontaan met een bijdrage voor Cambodja op school. Eén kind nam zelfs de inhoud van haar spaarpot mee. Het bedrag dat die week werd meegenomen is € 94,00.
Volgend schooljaar is het geld dat de kinderen elke maandag meenemen bestemd voor De Brug.
"Het Kompas  is een kleine school, er zijn op dit moment 33 leerlingen, maar ze hopen zo een bijdrage te kunnen leveren.

alt

Op 12 mei was er een presentatie op "Het Kompas" in Harlingen voor alle kinderen.

alt

De kinderen luisteren soms met open mond....

alt

De Cambodjaanse gasten zitten achter in de klas en luisteren mee, al verstaan ze er niets van....

alt

Een foto met Sareth, Spie-en secretaresse en tolk.

alt

Meneer Soeun, de vice-directeur van Spie-en en burgemeester van 23 Cambodjaanse dorpen bedankt de kinderen voor het luisteren. En hij vraagt de kinderen om hem te helpen te zorgen voor de arme mensen in Cambodja.

alt

In één van de groepen mochten we zelfs een dansje leren!

Stichting De Brug, Capellastraat 34, 7771 XM Hardenberg,    Telefoon 0523-272070   info@stichtingdebrug.nl